Deník výpravy

Jednotlivé dny : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]

Oslo, hlavní město Norska ve kterém strávíme celý dnešní den. Noc nakonec proběhla v pohodě, sice chvílemi pršelo, ale stany nám voda nevyplavila. Vigelandův park Balíme mokré stany, které usušíme až doma a po deváté hodině odjíždíme do centra Oslo. Nejdříve míříme k areálu skokanských můstků Holmenkollen (123.jpg) tyčící se nad městem. Odtud je krásný výhled na téměř celé Oslo, které ač nemá ani půl milionu obyvatel, patří rozlohou k největším evropským metropolím. Ze sportovního areálu odjíždíme do Vigelandova parku (124.jpg), jedné z nejpopulárnějších turistických atrakcí v Norsku. Prostor pro realizaci svých představ tu kdysi od radních v Oslo dostal sochař Gustav Vigeland. Jsou zde více než královský palác v Oslu dvě stovky jeho soch z bronzu, žuly a železa. Po hodinové prohlídce parku jsme se kolem poledne autobusem přesunuli na poloostrov Bygdoy, který je sídlem několika muzeí. Je zde muzeum Vikingské, muzeum lodi Fram, voru Kon-Tiky a mnoho dalších. Během dvouhodinového rozchodu každý navštívil co chtěl. Já byl vzhledem k nevelké hotovosti jen ve Framu (128.jpg) a to ještě zadarmo, stačilo se připlést do velké skupinky turistů, která zrovna odcházela na prohlídku. Loď na níž se plavili Fridtjof Nansen, Otto Svedrup i Roald Amundsen byla postavena v roce osmáctistémsetdevadesátémdruhém a je vystavena v originální podobě včetně interiéru a výbavy. Z poloostrova Bygdoy jsme zamířili do samotného centra Oslo, kde jsme dostali více než šest hodin volna na prohlídku města. Královský palác (126.jpg), Univerzitu, zavřenou Národní galerii, Aker Brygge i samotné centrum města jsem prošel už po třech hodinách a tak jsem zbylý čas proseděl na lavičce u přístavu (130.jpg, 125.jpg, 127.jpg) a děsil se zítřka, kdy máme být v Kodani dokonce devět hodin. Po deváté hodině večerní jsme konečně vyrazili na cestu do Švédska. Na pomyslnou hranici mezi Norskem a Švédskem přijíždíme kolem půl desáté a jelikož prší ani nezastavujeme a pokračujeme kvapíkovým tempem přes Švédsko jižním směrem.