Deník výpravy

Jednotlivé dny : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]

Noční průjezd Švédskem jsme zvládli velmi rychle a tak již nad ránem, přesně o půl čtvrté přijíždíme do Helsingborgu. Na trajekt tentokrát čekat nemusíme, protože je právě nachystám k odplutí. Najíždíme tedy na poloprázdný noční trajekt a pomalu se blížíme k dánským břehům, kam připlouváme chíli před čtvrtou. Následuje asi hodinový přesun k dánské metropoli. odplouváme z Gedseru Do Kodaně přijíždíme v pět hodin ráno, což není pro prohlídku města čas zrovna nejideálnější. Na chvíli zastavujeme u sochy malé mořské víly, která je umístěna na nenápadném a ne zrovna atraktivním místě naproti přístavu. Poté projíždíme kolem královského paláce. Je vidět, že na Karosu plnou turistů zde v tuhle denní dobu nejsou zvyklí. Místní stráž je z nás poněkud vyděšena. Chybělo snad jen aby řidiči pozdravili klaksonem královskou rodinu podobně jako včera zdravili Hrozkovic stréca a tetinu. V šest hodin odstavujeme autobus nedaleko hlavního vlakového nádraží a zájemci odcházejí do liduprázdných kodaňských ulic na prohlídku města. Autobus se nám pěkně vyprázdnil, takže my co jsme zůstali rozebíráme volná sedadla a oddáváme se pohodlnému spánku. připlováme do Rostocku Kolem deváté odcházím i já na prohlídku Kodaně a doufám, že se podaří telefonicky vyjednat dřívější trajekt a odjedeme z dánské metropole ještě před obědem. V jedenáct hodin máme sraz nedaleko radnice, kde nám má Laďa říct, zda tu budeme tvrdnout až do večera, nebo jestli pojedeme na dřívější trajekt. Nakonec vítězí k mé radosti druhá varianta, i když je i dost těch co tu chtěli zůstat až do večera. Dvacet minut po jedenácté odjíždíme z Kodaně a míříme do Gedseru, odkud nás čeká trajekt na sever Německa. U trajektu jsme zbytečně brzo a tak hodinku čekání na trajekt tráví většina v leže na trávníku. Před půl druhou najíždíme na trajekt a během půl hodinky odplouváme směr Rostock (131.jpg, 132.jpg). K břehům našeho západního souseda (129.jpg, 133.jpg) připlouváme čtvr hodinky po páté a po celním odbavení pokračujeme směrem na Berlín. Hlavní město Německa tentokrát neobjíždíme po dálničním obchvatu, ale před devátou hodinou večerní projíždíme samotným centrem. Za Berlínem opět najíždíme na dálnici a pokračujeme směrem Drážďany a Praha. V deset zastavujeme na jednom z dálničních odpočívadel a děláme asi půlhodinovou pauzu, během níž starostlivá mamka Pepa spolu s Jackem a Krtkem vaří na pískovišti polévku. Až po chvíli zjistili, že se nejdná o zrovna nejideálnější místo pro kuchtění, neb cedulka umístěná nedaleko zřetelně nabádá aby právě zde konali svou potřebu naši čtyřnozí miláčci. Po osvěžení a odpočinku od sedění v autobuse pokračujeme v jízdě, před půlnocí projíždíme Drážďany a neomylně míříme k německo-českým hranicím.